Mari Menabung

Last week..aku n ofismate dapat satu idea yang cukup bernas..
sangat bernas!!

kalo diikutkan..sehari aku belanja dalam Rm 15.0o
kalo seminggu Rm 15.0o x 5 = Rm75.0o
oleh yang demikian..
aku bercadang nak mengurangkan perbelanja
an seharian..
Rm15.0o ke Rm10.0o
so..aku n ofismate..kumpul duit sehari Rm1..
setahun Rm 365..
knkn?ok la tu kn..
sekarang ni kiteorang tgh menjalankan misi kiteorang..
semuga menjadi..!

pastu aku ajak hubby aku menabung sehari Rm2.0o..
haha..
nak tak nak wajib masukkan Rm2.0o..
takde duit pun pinjam la spe²..gile kejam aku..!!

actually hubby aku memang ske collect duit syiling..
yang simpan haizi..yang gune shinnaz..cane tuh?

jadual (tick if payment already paid)

tadaaa...

cumels giler katak nie..tapi hubby aku cakap..
die tak suke..sebab die geli ngn katak..
tak kisalah..
asalkan tabung ni memang susah nk bukak..haha..

tu la motif utama aku..haha..
kalo senang bukak..tak menabung pulak..hehe..


so..selamat menabung..!!



8 comments:

Mohd Haizi bin Mohd Khair said... [Reply to Comments]

untung bagi 2 aarr.... wahahaha

ummiaqeef said... [Reply to Comments]

kalau geli katak beli la tabung kfc tu..masuk syiling kuar lagu..ehehehe..

Mohd Haizi bin Mohd Khair said... [Reply to Comments]

rozie: xleh pakai tabung kfc... sebab nanti kalau penuh jer nak makan kfc...kuangkuang...
shinnaz: tangan siapa yang masuk duit tue????

baBe_ieza said... [Reply to Comments]

hahaha...muga usaha kiter berjaya...aku tau tangan sape, mesti tangan haizi..hahaha

shinnaz said... [Reply to Comments]

iza : tu tangan kite la..kite la model menabung tuh..huhu

Mohd Haizi bin Mohd Khair said... [Reply to Comments]
This comment has been removed by the author.
Mohd Haizi bin Mohd Khair said... [Reply to Comments]

tangan yg cumelz... ngehhh..

Anonymous said... [Reply to Comments]

slamat menabung..nk share gak..hahaha