Ketam

hari ahad lepas..saya dengan Kangah telah mencuba resepi baru..Ketam Masak Cili..masak..masak punyer masak..giler sedap weh..haha..puji diri sendiri..haha..macam kat kedai la..saya tengok adik saya makan macam best jer..dalam kuali ade untuk haizi..nk tinggalkan ke tak??erm..tinggal la..erm..tak payahlah..haha

saya dengan adik saya melantak ketam tuh..sedapnyer..bila petang menjelma..Haizi pun balik..tanya ketam mana..saya dengan selamba jawap.."da habes la..esok2 la..erh..lagi pun b kan tak suke makan ketam.."..full stop!

mana saya tahu..haizi telah terguris dengan kata-kata s
aya..walaupun dia tak tunjuk tapi saya nampak dari matanya..haha..macam cerita batu belah batu bertangkup..kempunan nk makan ikan ape tuh?? tapi ni versi ketam la..haha

2 hari da berlalu..haizi maintain je..tak kisa tak dapat mkn ketam..tapi...
saya??..gile teringin sangat..sangat-sangat..mana nak cari nie..umi kata bln mengambang isi penoh..ye ker??cane nk tau isi penoh ke tak?



| gamba hiasan |

p/s: nak makan ketam la..huhu



5 comments:

ibuhaikal said... [Reply to Comments]

huuuuu..sedap2..memang best ketam masak bercili..

p/s: sian cik hubby dia tak dapat merasa ketam masak bercili ituu..

Mohd Haizi bin Mohd Khair said... [Reply to Comments]

takpe syg... hari nie gak beli ketam untuk sayang..nyamnyam..

busyuksayang said... [Reply to Comments]

selain masak lemak, goreng dgn cili kering pun sedap dear..:)

ummiaqeef said... [Reply to Comments]

masak la lbh skit..leh antar kat umah aku..huhu

shinnaz said... [Reply to Comments]

ibuhaikal : mmg sedap!!menjilat jari!!dapat idea dari kedai seafud di Jeram.:)

p/s: biakan je..

mohdhaizi : hari ni juga kita masak untuk sayang yer..:)

busyuksayang : nk try la..minta resepi nanti..hehe..tak pandai sangat msk2 nie..kene tgk buku lagi..hehe

ummiaqeef :haha..tok haizi pun tak tinggal ni kan utk ummiaqeef..dapat kaki je nanti..hehe..