7 Ramadhan


Hi! morning darlings,

macam mana puasa ok tak? semalam genap seminggu kita berpuasa. Alhamdulillah :)

semalam saya jadi lah masak menu yang saya inginkan. hehe. best. best. Haizi pun ok. nak kata sedap tak juga sebab tak boleh rasa. main bubuh saja. hehe. nak kata tak sedap pun tak tahu. tepuk dada tanya selera. hanya orang yang makan sahaja tahu. sebab ada orang kata saya masak tak sedap. tak tahu lah dia pernah rasa ke tak. haha.

dalam 6.30pm dah siap so, saya layan Cinta Kirana @ Astro Ria. alahai..handsome nya Galang. haha.

soup ni takmelimpah ruah sebab takut tumpah. haha

siku ciku manis


tak ada kepok lekor sebab Haizi dah beli kuih gebu.

root beer's A&W

nak gosip. semalam saya jumpa jiran. sumpah annoying gila dia tu. dia terasa pelik bila tahu saya memasak. so? manalah dia tahu yer saya selalu makan lua r? curious! actually saya rasa dia pun 2x5 makan luar. al-maklumlah, sejak-sejak menjadi jutawan segera. haha. perlu ker setiap kali nak masak nak tunjuk kat belog or FB. plis lah. kalau letak pun suka hati aku lah. belog aku, wall aku. lepas ni kalau nak masak ikan bilis goreng dengan nasi panas-panas saya letak kat belog or saya nak masak terus report kat dia? owhh..bukan report kat Haizi. fyi, saya tak pernah nak jamu Haizi dengan ikan bilis KECUALI dia request.



12 comments:

MRS. K said... [Reply to Comments]

wahh.. hiasan cantik takut nak makan! hehehe..

kepo jugak jiran kamu ya!

Shinnaz Ahmad Rasid said... [Reply to Comments]

Mrs. K : hahaha. hiasan yang tak tahan tuh..haha. ade lebih daun soup lahh..tu psl hias-hias. haha. kata nak masuk camera. :p

p/s: sanggaat kepochi!

jana cun! said... [Reply to Comments]

terbaek wok!!! kita nk mkn kt nr ska ati kta la kn, dwet kita!! :P, tp aku tau ko msk sedap!!

s a l l y z a . s a i d said... [Reply to Comments]

sdap plak i nengok.. hari ni nak masak sama mcm tu jugak laahh...!! ngeeeeee

mama_auni said... [Reply to Comments]

kemain siap hiasan ...hahah

ummiaqeef said... [Reply to Comments]

menggiurkan....hehehe..kuih cik kiah ek?

Anonymous said... [Reply to Comments]

mardhiyyah said...

cayalah shin.. ko tau tak.. bcz slalu bace blog ko (yg cter pasal mkn2) la... yg wat aku semangat nk msk2 tau!! kira aku kena ckp gak la.. yg ko ni INSPIRATION aku (utk kategori msk2)... wahahahha...

* sungguh ikhlas dari hati * ^_^

Shinnaz Ahmad Rasid said... [Reply to Comments]

Jana : ko penah rasa aku masak ker? haha. jana dont forget berbuka puasa kita :p

Sallyza : go sally..go sally!!

mama_auni : harusssss! haha

ummiaqqeef :ha ah..kuih cik kiah. Haizi kan takleh lupa kuih cik kiah. aku tertido. kempunan nak makan seri muka. sedih lah...:(


Mardhiyyah :hahha...kau jgn jadikan aku inspirasi sebab aku pun jarang masak weh. haha. apa pun I nak try kuih yg u buat tuh..hehe :)

jana cun! said... [Reply to Comments]

hahhaha...pna jea.... at least kta usaha nk msk kn.... utk bg laki mkn... :)

Shinnaz Ahmad Rasid said... [Reply to Comments]

Jana : thanks jana busuk. walaupun tak sedap tak payah lah cakap depan-depan kan? kita kan orang Malaysia..:)

*tetibe*

Anonymous said... [Reply to Comments]

mardhiyyah said...

org amik inspiration part semangat tuh! org ni bab memasak mmg zerO!! hahahha...

Anonymous said... [Reply to Comments]

ini betol2 marah nieh.. apa2 pun aku sokong ko ahaks.. :p