kesayangan hamba



kalau weekend mesti saya bangun lambat. entah. memang suka. Haizi akan bangun dulu lah kebiasaannya. last weekend bangun-bangun sebelah budak kecik. ingatkan mimpi rupanya memang betul ada budak kecik. Kaia. bising tau pagi-pagi ajak borak-borak.

barulah nak tidur sampai tengahari. haha. ibu Kaia tinggalkan dia dengan saya. cea..cea..ibu sepenuh kepercayaan bagi kat mak long jaga Kaia. tapi memang sadis tau ibu tinggalkan Kaia masa poo poo. teruk gila. muntah-muntah bagai. haha. tak tahan lah bau dia. bukan apa. penggeli sedikit. haha. tak apa lah demi Kaia, mak long basah separuh badan sebab mandikan Kaia.

"mak long nak suapkan Kaian yer..." kata Kaia.

"cepat lah mak long..Kaia lapar nie..."

"yeay!yeay!yeay!"

"apsal mak long terkejut?? " kata Kaia.


1st mandikan dia. then, bubuh bedak, pakai pampers dan pakai baju. settle. buat nestum. nestum cara saya. haha. ibu dia bagitahu masa saya mamai bangun tidur. tak ingat. so, main letak je. nampaknya Kaia lagi suka. haha. Kaia kalau makan mesti comot. tak mahu basah separuh badan sekali lagi, saya buka baju dia. senang. Haizi pegang, saya suap. haha.

last sekali baru bagi kat mak ngah. haha. bukan apa. mak long memang saja suruh mak ngah bangun. tak aci lah mak long buat sorang. haha.

step 1: cari beg isi baju-baju dia.


step 2 : baringkan Kaia, tabur bedak.


step 3 : pakai pampers dan baju.

tadaaa!! tak lawa pun.haha.

ada lagi seorang kakak Kaia yang amat sukakan pili bomba air. actually she like water so much! tak kisah asalkan air. apa-apa berkaitan air mesti dia suka. saya panggil dia budak hitam atau nama terbaru dia Si Rambut Gulung. haha. kecik-kecik dia ada masalah rambut. haha.



8 comments:

armouris said... [Reply to Comments]

info tentang tidur tengahari di SIHAT SELALU - Faedah Tidur Tengahari

Shinnaz Ahmad Rasid said... [Reply to Comments]

thanks for viewing!

ummiaqeef said... [Reply to Comments]

pasni bole jg aqeef pulak ye..mase pakaikan pampers n baju dia xmau duduk diam tau..pastu kena kuat stamina utk kejar dan kejar dia..hehehehe...

Shinnaz Ahmad Rasid said... [Reply to Comments]

ummiaqeef : haha. boleh je. haha. weh! anak buah aku tuh kecik lagi..mmg lew sng..dia tengok je aku pakaikan...kalo kakak dia dah 2 tahun, si rambut gulung tuh..herm...kena panggil polis nak pakaikan pampers tau tak! haha

farahfatihah said... [Reply to Comments]

mata dia cantik!!!

Shinnaz Ahmad Rasid said... [Reply to Comments]

farahfatihah : ha ah kan? haizi pun suka mata dia..

Hana Faza-same person said... [Reply to Comments]

bulatnya si tomey nih.. wah, pandai mak long nya ye :)

Shinnaz Ahmad Rasid said... [Reply to Comments]

Hana : pandaikan mak long Kaia? hehe. memang dia bulat sangat...! nak geget!