Teh Bunga and Ubat Cina ;)



Huwaaa...;(

Sekarang ni musim ke apa? cough and flu? plus demam? pakej? Tak mahu pakej yang ini sebab saya kalau selsema lambat gila nak hilang. Lagi-lagi batuk. Makan bulan. Tak larat. Sesak dada.

Hari tu lalu kedai cina. Terlangsung cari teh bunga. Nak buat sendiri. Sebab minum suam best. Dulu ada auntie kat cafe office jual, sekarang dah tak boleh. Tak mahu dalam kotak. Buat sendiri. Harga teh bunga tu, I mean bunga kering tu 100gm, RM8. Rebus je. Letak gula batu sikit. Sorga.

Sambil tunggu dia packing, I masih tonyoh-tonyoh hidung. flu. gatal. Dia suggest ubat cina. Tanpa lengah masa. Saya cuba. Mak haih. Pahit nak mamps. Kalah jamu ni. Tapi alhamdulillah dah okey sikit. Cuma malam je makin menjadi-jadi. Anyone ada experience?



4 comments:

farahfatihah said... [Reply to Comments]

shin x g klinik ke?

Shinnaz Ahmad Rasid said... [Reply to Comments]

pergi kak farah...tapi mula-mula kita minum ubat cina dulu..dah teruk sgt baru kita g klinik. alhamdulillah. dah okey sikit..

ummiaqeef said... [Reply to Comments]

kena tanya abg ipar aku,hehe

aenafiq said... [Reply to Comments]

beb..cmtu eh rebus bunga tu ?
aritu dorg buat rebus dengan teh
hahahah