Raya 1


Perghh..tu pun episode okey. Haha. Actually tak ada modal nak cerita tapi nak jugak cerita kan. Entry sampah pun sampah lah! Haha.

Rasanya sejak kita kahwin dengan Haizi ini adalah 1st time raya belah kita. Sebelum ni raya belah MIL sahaja. Kenapa? Sebab 1st raya di sebelah saya (Parit Sulong) sangat lah tidak awesome dan boring gila! Tapi kalau raya kat Meru okey sikit kot sebab ada Icha demok! ;)

Tapi!! Tapi!! Tapi!!! Raya ke-2 baru meriah nak gila! Sedara mara baru balik. So, memang decide every year raya kat rumah MIL, then 2nd raya OR raya pertama OR 1st day raya, malam baru balik Parit Sulong. Btw, I rasa kampung I bukan Parit Sulong lah, dia dekat dengan Parit Sulong tapi nama dia Pt. Lubok.

So, sebelum raya I dengan my sisters plan nak pergi mana weh raya pertama ni??? Haha. Tengok wayang jom?? Tak bermakna raya aku lepas salam-salam tu sebab memang boring gila. So, visit my cousin kat Bakri, Muar. Bakri je kan nama tempat tu? Tak sure. -__-' Jumpa-jumpa kejap, pergi rumah saudara Haizi pulak. Lepas tu, pergi Kopi 434. Haha. Boleh? Sedapnya!!!!

Then, I pergi Bt. Pahat pulak! Beli cake harijadi Ayah and Adah. Lepas tu balik and baru meriah sebab sedara mara dah balik. Gosip-gosip lah kan. Setahun sekali kot raya kan? Eh..tak sekali setahun balik kampung kan? :p

Itu je. Hari raya pertama ku! Gelabah!


Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin





1 comments:

eima said... [Reply to Comments]

aku pun suka raya belah laki aku.. belah aku tak behs.. bleh gitu??hahahha