Anlene 19-50



So far doctor kata saya bebas arthritis. Alhamdulillah. Tapi I confuse. Kekadang joint paint, sakit lutut/kaki bengkak tu kenapa? Kalau bukan gout, bukan arthritis apa dia? Tak kisah lah. Alhamdulillah. Darah semua ok. Disebabkan hari tu doctor suspect arthritis, terus okey minum susu. Padahal tak ada kena mengena.

Mungkin kalau tulang kuat. Lambat sikit lah reputnya. Lagipun doctor pernah bagitahu suruh minum susu start dari SEKARANG! Sebab bila dah tua, tulang tu kuat. Jangan dah tua, baru nak minum susu. Memang tak kuat-kuat. Hehe. #joke

Everynight! Tidur pun alhamdulillah lena.  Bangun pun segar je ;)

Semua orang,
Minum susu okey!




5 comments:

eima said... [Reply to Comments]

mak aku ade rhuemotiod arthritis ... family aku pun mostly ade ... kemungkin besar aku bakal ade ... tp mintak dijauhkan la .....

sbb penyakit genetik ni ....

ummiaqeef said... [Reply to Comments]

satu tu utk haizi ke? nak gak dia minum susu.. hehe..

Shinnaz Ahmad Rasid said... [Reply to Comments]

eima : yes. doctor kata selalu sakit ni genetik. memang mintak simpang lah sebab kalau boleh nak sihat. tapi aku bukan genetik sebab makan ubat berlebihan -__-'

ummiaqeef : so far okey je. sebab dia yang beli susu tuuuuu..hahahahah

hanafaza said... [Reply to Comments]

bagus tu shin..jaga dari awal..lagipon kita orang pompuan ni memang mudah expose kekurangan kalsium.. tapi akak kengkadang terskip jugak..keh keh...

Shinnaz Ahmad Rasid said... [Reply to Comments]

hana : hehe..sama lah dengan kita..kdg tu ter skip. hehe ;)